הליקובקטר פילורי

Helicobactor Pylori
הליקובטור פילורי – טיפול טבעי בחיידק

הליקובטור פילורי הוא אחד המזהמים השכיחים ביותר בעולם. חיידק זה מצוי בכ- 70% מהאוכלוסייה ובמדינות מסוימות פוגע באף יותר מ- 90% מהאוכלוסייה.

כמה עובדות על הליקובקטר פילורי

הליקובטור פילורי הוא הגורם העיקרי לדלקת רירית התריסריון והקיבה, בנוסף הוא גזלן של ויטמין B12 , אבץ וברזל, אלה יכולים לגרום לאנמיה, חולשה, נשירת שיער ושבירת ציפורניים.

על חיידק ההליקובטור פילורי נגזר לסבול מהדחקה ואדישות מצד עולם הרפואה הקונבנציונאלי, למרות היותו מדבק מאד בין בני המשפחה.

בשנת 1994 ההליקובטור הוגדר על ידי ארגון ה-) WHO ארגון הבריאות בינלאומי) כחיידק מסרטן, ונמצא קשר ישיר למחלות קרדיו- ואסקולריות, נמיכות קומה בקרב ילדים וחוסר תיאבון.

בשנת 2005 הוענק פרס נובל לפרופ' בארי מרשל על גילוי הקשר בין חיידק זה ובין האולקוס.

מוות של תאים ברירית הקיבה

הליקובטור פילורי התגלה לראשונה בשנת 1979. הליקובטור פילורי המתיישב על רירית הקיבה יוצר סביבו תגובה דלקתית הגורם למוות של תאים ברירית הקיבה הקרוי כיב פפטי או אולקוס. הליקובטור פילורי מצליח לשרוד את מיצי הקיבה בשל יכולתו לפרק שתנן וליצור חומר הנקרא אמוניה שהינו חומר בסיסי הסותר את החומציות הנמצאת בקיבה.

הליקובטור פילורי אינו גורם לכיב עצמו אלא מאפשר את התפתחות הכיב בקיבה ובתריסריון. החיידק הליקובטור פילורי נצמד אל רירית הקיבה שהינם תאי האפיתל ויוצר סביבו תגובה דלקתית, בשל התגובה הדלקתית התאים מסביב מתים וגורמים לפצע ברירית הקיבה. מעבר להופעת כיב פפטי, הליקובטור פילורי יכול לגרום לסרטן בקיבה וללימפומה של הקיבה, יחד עם זאת אין לראות בחיידק כמחולל היחידי לסרטן בקיבה.

עלייה בשכיחות אירועים מוחיים

מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מקשרים בין זיהום של הליקובטור פילורי ועלייה בשכיחות אירועים מוחיים וכן כנראה שהחיידק הוא גורם עיקרי למוות בעריסה. כמו כן, ישנם מחקרים נוספים המוכיחים קשר ישיר בין המצאות חיידק ההליקובטור פילורי לבין התקרחות מקומית, אקנה ואף למחלת האלצהיימר.

הליקובטור פילורי יכול לגרום לתופעות של ליחה מרובה, גזים ונפיחויות בעיקר ברום הבטן. האנטיגנים הזרים של החיידק יכולים לגרום לאלרגיות ולמחלות אוטואימוניות, וברבות השנים לגלאקומה (יתר לחץ תוך עיני) הסיבה מס' 2 לעיוורון וכן לסרטן הקיבה.

הליקובטור פילורי – סימפטומים

הסימפטומים להמצאות חיידק הילקובטור פילורי במערכת העיכול הם: צרבות, ריפלוקס, ליחה מרובה, כאבים ברום הבטן, נפיחות ברום הבטן, אלרגיות / אסטמה, נשירת שיער, שבירות ציפורניים, אנמיה, חולשה, חוסר באבץ, ברזל, B12, גלאוקומה, אורטיקריה, נקודות אדומות בעור, חריץ במרכז הלשון ועוד.

כיצד נדבקים מחיידק הילקובטור פילורי ?

כיום לא ידוע מהו הגורם להידבקות בחיידק הליקובטור פילורי. ההנחה היא כי ההדבקות נעשית במעבר באמצעות הרוק והיגיינה לקויה, אך ברוב המקרים של הידבקות בחיידק אצל אחד מבני המשפחה נגלה את החיידק גם בשאר בני המשפחה.

טיפול בהילקובטור פילורי

הטיפול הקונבנציונלי בחיידק הליקובטור פילורי נקרא הטיפול המשולש ובו משולבות 2 סוגי אנטיביוטיקה ונוגד חומצה. הטיפול מצליח בכ- 60%-70% ופוגע בפלורת המעי התקינה. לרבים נרשם טיפול כרוני בנוגדי חומצה: לוסק, זוטון, קונטרלוק וכו'. הבעיה היא שתרופות אלו גורמות לסביבה בסיסית יתר במעיים, סביבה זו הופכת נוחה יותר להתפתחותם של מזהמי מערכת העיכול, ומונעת ספיגת מינרלים (הזקוקים לשם כך לסביבה חומצית).

טיפול טבעי בהליקובטור פילורי באמצעות תזונה ייחודית משולבת בתוספי תזונה ורקיחות טבעיות מצליח הטיפול הטבעי להגיע למעל 90% הצלחה וריפוי של החיידק. כאשר הטיפול מבוצע באופן מדוייק ע"י המטופל, אחוזי ההצלחה מגיעים ל99%.

מהות הטיפול משלבת שינוי אורח חיים ותזונה לכזו שאינה מזינה את החיידק, חיזוק הגוף והמערכות באמצעות תוספי תזונה המותאמים לכל מטופל באופן אישי לפי בדיקות דם עדכניות ואבחון אישי וכן נטילת טינקטורות (פורמולות טבעיות) ההורגות את החיידק.
הטיפול מומלץ ללקיחה יחד עם כל בני הבית, משום שאחרת ניתן להדבק שוב ושוב והטיפול אינו יעיל.

כמו כן החיידק גוזל ברזל, אבץ ו- B12 ובמידת הצורך יש להחזיר אותם לגוף.